Politikolog Pero Maldini rekao je da se nije očekivalo da će biti veliki odaziv na evropske izbore, te da je najviše promovisana priča o tome koliko su poslanici plaćeni, a ne ko su kandidati za EP i da li su sposobni da predstavljaju politike koje se tiču naše zemlje i našeg svakodnevnog života .
– S obzirom na to koliko je bila burna kampanja za parlamentarne izbore i koliko je motivisala birače, nije bilo za očekivati da će ovako umorne stranke i stranački kandidati u kampanji za Evropski parlament u toj kampanji, koja je bila blijeda, i nedovoljno povezana evropskim politikama i onome što su ti akteri trebali pokazati, a zapravo nisu, ili vrlo malo, jer to nije doprlo do običnog čovjeka, koju bi evropske politike trebali zastupati, za koju bi se na neki način trebali zalagati da prosječan građanin može razumjeti šta to donosi našoj zemlji, šta donosi u svakodnevni život, rekao je on.
On smatra da su mediji najviše propagirali priču o tome koliko su poslanici plaćeni. Ankica Mamić smatra da je priča o platama dio problema koji je onemogućavao građane da glasaju.
– Za šest sedmica kampanje ne možete građanima objasniti šta zapravo radite tamo za tu veliku platu. Nekako se u proteklih pet godina činilo da hrvatski građani baš i ne percipiraju šta naši predstavnici tamo rade. Jedina stvar koja je bila u medijskom prostoru dostupnom široj javnosti bila je Nutella, koja je za gospođu Borzan dobila 83 hiljade preferencijalnih glasova. Nažalost, ostali naši europarlamentarci nisu dobro iskoristili budžete namijenjene za ovu svrhu. Veoma je važno educirati građane o tome šta naši predstavnici tamo rade. Hrvatski građani nisu svjesni da su, osim kvalitete Nutelle i odluka koje su direktno vidljive u hrvatskom proračunu, o ključnim politikama, to zapravo politike koje se donose u Briselu i tako izglasavaju u Europskom parlamentu, istaknula je. .
Kristijan Sedak, komunikolog, Hrvatsko katoličko sveučilište, rekao je da je parlamentarna kampanja dovela do iscrpljivanja političkih stranaka, dužnosnika, volontera, i to ne samo u fizičkom, već i u kreativnom i financijskom smislu.
– Nismo baš kreativni kada je u pitanju formulisanje poruka za evropske izbore i često radimo na prvoj, imamo nekoliko uslova za tu poruku, a prvi je da bude sa evropskog nivoa. Političari često love u mraku jer građani ne znaju, onda pokušavaju sa nekim temama koje po Maslovoj hijerarhiji potreba pogađaju niže i snažno se mobilišu, ali ne na evropskom nivou. S druge strane, tražimo neku vrstu poruke koja ima ovaj mobilizacijski potencijal, ali koja opet ima diferencijaciju u odnosu na druge strane. Lako ga je privući i zato smo imali veliku izlaznost na parlamentarnim izborima gdje se vidjelo da svaki glas može odlučiti i pobijediti, a ovdje je to teško iz više razloga, prije svega zato što nismo imali ovakvih sukoba, tako tesnih vrsta situacije u kojoj bi ljudi mislili da sami mogu uticati na rezultate. A s druge strane, pitanje je da mala država kao što je Hrvatska, koja u konačnici ima 12 saborskih zastupnika, kakvu poruku obećava da će tih 12 ili ona koju mogu dobiti, što je realno, također vrlo važno da mi ostati u okviru realnosti, da ne postoje nekakva obećanja koja birači odmah ocjenjuju kao nevjerodostojna, da jednostavno mogu nešto učiniti u samom parlamentu, rekao je on.
Maldini se osvrnuo i na izbor Stjepe Bartulice.
– S obzirom na ovaj skandal, koji su uglavnom pokrenuli mediji, gdje je i sam više puta govorio da dolazi s ljevice, sumnjam da dolazi s ljevice, jer on nije konkurent ljevici, on je bio konkurent nekome. sa desne strane. Dakle, vrlo je vjerovatno da je izvor ovih informacija tamo. Na kraju je od sebe kao žrtve uspio napraviti cijelu priču i sasvim sigurno stvoriti empatiju kod tog dijela svojih birača ili te vrste birača, što ih je možda dodatno mobilisalo da mu daju dodatni broj glasova. Vjerujem da postoje dva razloga koji mogu objasniti ovu visoku ocjenu koju je dobio, rekao je.
Mamić smatra da je dolaskom u Ferrari poslao poruku onima koji su ga, po njegovom mišljenju, neopravdano napali.
– Nekoliko puta je ponovio da je pošteno i legalno zaradio svaki evro ili sav novac koji ima. Ovo što se danas desilo sa tim vlasnikom Ferrarija sigurno nije dobro za gospodina Bartulicu. Mislim da je u komunikacijskom smislu od početka vrlo loše vodio komunikaciju oko te afere. Prije svega, nije izašao sa jasnim činjenicama. Mogao je na adekvatan način iskomunicirati sve što se dešavalo oko te kuće, a afera možda ne bi dobila toliku medijsku pažnju. S druge strane, ta medijska pažnja svakako je na neki način motivisala njegove birače, rekla je ona.
Istakla je i da posljednje informacije o vlasniku Ferarija nisu dobre, te da bi mogle naštetiti Zavičajnom pokretu. Sedak je rekao da se Zavičajni pokret već na neki način ogradio od Bartulice zbog te afere.
– Mislim da su to čak i loše uradili. Mnogo bi bolje prošli da su se na neki način odbranili ili napravili barijeru od napadačkih medija, što je Bartulici podiglo vidljivost do maksimuma i time mu zapravo koristilo. To je opet dokazalo da su i mediji ovdje politički subjekti, jer su krenuli sa ovom temom. Da nagađam odakle dolazi, ne bih rekao s desna, mislim da je to iz njihovih redova, jer tu su neka previranja otkad nije gospodin Radić, ili oni nisu napravili odluka da on bude u samoj vladi.
– Pitanje je da je možda neko drugi to uradio sa crvenim Ferarijem, pa bi bio primljen. Do sada je gradio imidž ozbiljnog političara, a onda je došlo do velikog raskola. Ali ako pogledamo samo crveni Ferrari, ostavimo po strani vozača za kojeg ćemo saznati da li je znao, nije znao itd, da li je to dio poruke, crveni Ferrari mi se čini zanimljivim provokacija, a to je bila uspješna provokacija koja je izazvala polemiku, u kojoj je dijelila javnost, koja je na kraju postala viralna. Tako je skrenula pažnju sa nekih drugih stvari kako bi se manje pričalo o detaljima, rekao je.
Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
https://img.24sata.hr/Xyi84qurd_qE0Hq-3GYDWWqTleM=/800×450/smart/media/images/2024-24/image-1.webp
Datum i vrijeme objave: 11. 06. 2024 23:48