Demokratski predsjednik rekao je u utorak da subvencije kineske vlade osiguravaju da domaće kompanije ne moraju ostvarivati profit, dajući im nepravednu prednost u globalnoj trgovini.
“Američki radnici mogu nadmašiti i nadmašiti svakoga sve dok je konkurencija fer”, rekao je Bajden u Rose Gardenu u Bijeloj kući. “Ali predugo, nije bilo fer. Godinama je kineska vlada ulivala državni novac u kineske kompanije… to nije konkurencija, to je varanje.”
Kina je odmah obećala odmazdu. Ministarstvo trgovine je saopćilo da se Peking protivi povećanju carina od strane Sjedinjenih Država i da će poduzeti mjere da odbrani svoje interese.
Bajden će zadržati tarife koje je uveo njegov republikanski prethodnik Donald Trump, dok će povećati druge, uključujući četverostruko povećanje carina na električna vozila na više od 100 posto i udvostručenje carina na poluvodičke tarife na 50 posto.
Nove mjere utiču na 18 milijardi dolara uvezene kineske robe, uključujući čelik i aluminijum, poluprovodnike, električna vozila, kritične minerale, solarne ćelije i dizalice, saopćila je Bijela kuća. Ova brojka o električnim vozilima, iako je zanimljiva, može imati više politički nego praktični uticaj u SAD, koje uvozi vrlo malo kineskih električnih vozila.
SAD su uvezle 427 milijardi dolara robe iz Kine 2023. i izvezle 148 milijardi dolara u drugu svjetsku ekonomiju, prema američkom Birou za popis stanovništva, trgovinski jaz koji traje decenijama i postaje sve osjetljivija tema u Washingtonu.
Američka trgovinska predstavnica Katherine Tai rekla je da su revidirane tarife opravdane jer Kina krade američku intelektualnu svojinu. Ali Tai je preporučio izuzeće od carina za stotine kategorija uvoza industrijskih mašina iz Kine, uključujući 19 za opremu za proizvodnju solarnih proizvoda.
Tarife dolaze usred burne kampanje između Bajdena i Trampa, njegovog republikanskog prethodnika, kako bi pokazali ko je strožiji prema Kini.
Upitan da odgovori na Trumpove komentare da Kina jede američki ručak, Bajden je za svog rivala rekao: "Hranio ih je dugo vremena". Demokrata je rekao da Tramp nije uspeo da suzbije kineske trgovinske zloupotrebe kao što je obećao da će to učiniti tokom svog predsedništva.
Karoline Leavitt, sekretarica Trumpove kampanje za štampu, nazvala je nove tarife "slabim i uzaludnim pokušajem" da se odvrati od Bajdenove vlastite podrške električnim vozilima u Sjedinjenim Državama, za koje Trump kaže da će dovesti do otpuštanja u tvornicama automobila.
Zvaničnici administracije rekli su da su njihove mjere kombinovane s domaćim ulaganjima u ključne industrije i malo je vjerovatno da će pogoršati nalet inflacije koji je već razbjesnio američke birače.
Trgovinska tarifa
Bajden se borio da uvjeri glasače u efikasnost svoje ekonomske politike uprkos pozadini niske nezaposlenosti i ekonomskog rasta iznad trenda. Anketa Reuters/Ipsos prošlog mjeseca pokazala je da je Trump u ekonomiji imao prednost od sedam postotnih poena u odnosu na Bajdena.
![BYD](https://www.aljazeera.com/wp-content/uploads/2022/07/GettyImages-115085621.jpg?w=770&resize=770%2C524)
Analitičari su upozorili da bi trgovinski sukob mogao povećati troškove za električna vozila u cjelini, što bi naštetilo Bajdenovim klimatskim ciljevima i njegovom cilju da stvori radna mjesta u proizvodnji.
Biden je rekao da želi pobijediti u ovoj eri konkurencije s Kinom, ali ne i da pokrene trgovinski rat. On je posljednjih mjeseci radio na ublažavanju tenzija u razgovorima jedan na jedan s kineskim predsjednikom Xi Jinpingom.
Oba predsjednička kandidata SAD-a 2024. odstupila su od konsenzusa o slobodnoj trgovini koji je nekada vladao u Washingtonu, u periodu ograničenom ulaskom Kine u Svjetsku trgovinsku organizaciju 2001. Trumpovo šire nametanje carina tokom njegovog predsjedništva 2017-2021 pokrenulo je carinski rat s Kinom .
Kao dio dugo očekivanog ažuriranja tarifa, Bajden će ove godine povećati tarife sa 25 posto na 100 posto na električna vozila, čime će ukupne dažbine biti 102,5 posto, sa 7,5 posto na 25 posto na litijum-jonske baterije i druge dijelove baterija i od 25 do 50 posto na fotonaponske ćelije koje se koriste za izradu solarnih panela. Nekim kritičnim mineralima će tarife biti podignute sa ničega na 25 posto.
U 2025. i 2026. godini uslijediće više tarifa na poluprovodnike, kao i litijum-jonske baterije koje se ne koriste u električnim vozilima, grafit i trajne magnete, kao i gumene medicinske i hirurške rukavice.
Brojni zakonodavci su pozvali na velika povećanja kineskih tarifa za vozila ili potpunu zabranu zbog zabrinutosti za privatnost podataka. Sada se uvozi relativno malo lakih vozila kineske proizvodnje.
United Auto Workers, politički važan sindikat koji je podržao Bidena, rekao je da će tarifni pomaci osigurati da “prelazak na električna vozila bude pravedna tranzicija”.
Datum i vrijeme objave: 15. 05. 2024 09:28