Plutajući mol od 320 miliona dolara izgrađen za isporuku pomoći pričvršćen je uz obalu Gaze i počeo se koristiti za isporuku pomoći u petak, kaže Centralna komanda Sjedinjenih Država (CENTCOM).
Grupe za pomoć kritizirale su pristanište kao skupo i nedjelotvorno odvraćanje pažnje od činjenice da su isporuke zemlje najefikasniji način da se pomogne Gazi.
Ono što je prvobitno predloženo kao način da se dopuni pomoć izgladnjelom stanovništvu dok se Izraelski kažnjavajući rat nastavlja, može postati jedini izvor nakon Izrael je zauzeo i zatvorio kopneni prelaz Rafah sa Egiptom. Izraelci su također počeli s napadima na kamione pomoći koji su preko izraelskih prelaza krenuli ka Gazi.
CENTCOM je rekao da se “očekuje da će kamioni pomoći u narednim danima početi da se kreću na obalu” preko pristaništa. Podaci o otpremi pokazuju da je teretni brod MV Sagamore koji prevozi pomoć u blizini Kipra nakon što je nekoliko dana čekao u Ašdodu u Izraelu zbog lošeg vremena.
Kako radi pristanište?
SAD već dugo koriste Zajedničku logistiku preko obale (JLOTS) za iskrcavanje trupa i opreme u područjima gdje nemaju pristup fiksnom pristaništu.
Koristi istu sposobnost za izgradnju pristaništa Trident za Gazu.
Projekat ima dvije komponente, plutajuću baržu na moru koja je prva tačka dolaska za isporuku pomoći i nasip dužine 550 metara (1800 stopa) usidren uz obalu.
(Al Jazeera)
Pomoć se sastavlja i pregleda na Kipru, u prisustvu izraelskih zvaničnika, tako da nisu potrebne dalje provjere po dolasku, a zatim odlazi teretnim brodom – Sagamoreom, do sada.
Kada stigne nakon putovanja od oko 15 sati, pomoć se istovaruje na plutajući mol, a zatim se ukrcava u kamione koje voze humanitarni radnici koji se ukrcavaju na manje čamce američke vojske kako bi bili prevezeni do obale Gaze.
Kada operacija dostigne puni kapacitet, očekuje se da će 150 kamiona svakodnevno stići u Gazu.
Međunarodne humanitarne organizacije kažu da je potrebno najmanje 500 kamiona svakog dana.
Koji su glavni izazovi?
Projekat se zaustavlja u lošim vremenskim danima jer uzburkano more usporava brodove dok je mol neupotrebljiv u valovima višim od 90 cm (tri stope) ili vjetrovima bržim od 24 km/h (15 milja na sat), prema dokumentu američkog Pomorskog ratnog koledža iz 2006. o sigurnom rukovanje teretom.
Ranije ovog mjeseca, CENTCOM je morao pauzirati montažu pristaništa na moru zbog jakih vjetrova i velikih morskih valova, premještajući sve u blizini Ašdoda.
Projekt također zahtijeva komplikovanu logistiku i sigurnost s mnogim pokretnim dijelovima i detaljima koji tek treba biti finalizirani.
Svaki korak koji se dodaje u isporuku pomoći povećava i troškove i rizik, rekla je Sarah Schiffling, zamjenica direktora finskog instituta HUMLOG koji istražuje humanitarnu logistiku i upravljanje lancem nabavke.
“Imamo ovu prilično složenu strukturu onoga što treba da se dogodi – a onda pomoć još treba da se distribuira u Gazi,” rekao je Schiffling. “Ako nemate goriva, onda cijela stvar ne funkcionira.”
Također je nejasno ko će biti odgovoran za svaku fazu i ko garantuje sigurnost humanitarnih radnika koji istovaruju i dijele pomoć. CENTCOM je u četvrtak rekao: “Ujedinjene nacije će primiti pomoć i koordinirati njenu distribuciju u Gazi,” ali nije precizirao da li će to biti cijeli aranžman.
Međunarodne i lokalne organizacije bolno su svjesne da su prošle distribucije pomoći u Gazi završile tragedijom.
Izraelska vojska je od oktobra napala konvoje humanitarnih radnika i objekte u Gazi najmanje osam puta, a Human Rights Watch navodi da nijedna humanitarna organizacija nije bila upozorena prije napada.
U ponedjeljak, stranac Ubijen je član osoblja Ujedinjenih naroda u napadu u istočnom Rafi kada je pucano na vozilo kojim su putovali. Prošlog mjeseca, Izrael je udario u konvoj koji je pripadao World Central Kitchenubivši sedam humanitarnih radnika.
Zašto je projekat kontroverzan?
Pristanište je kritikovano kao komplikovana i skupa alternativa koja pokušava odvratiti pažnju od traženja prikladnijeg i mnogo jednostavnijeg rješenja – da Izrael otvori kopnene prijelaze za Gazu i osigura kamione pomoći koji ulaze.
Međunarodni sud pravde naložio je Izraelu da otvori više kopnenih prijelaza u sklopu predmeta koji je pokrenula Južna Afrika optužujući Izrael za genocid u Gazi.
Sudski nalog u martu je praćen skromnim povećanjem, ali pomoć nije ni blizu dovoljno da zadovolji ogromne potrebe, prema UN i nevladinim agencijama za pomoć.
Humanitarna pomoć je stizala kroz prelaz Rafa, ali se zaustavila kada je izraelska vojska preuzeo kontrolu oblasti u svojoj ofanzivi na južni grad.
Prema Schifflingu, Ashdod, sjeverno od Gaze, bio bi bolji za isporuku pomoći, ali nema političke volje. “Postoji morska infrastruktura, jednostavno nije dostupna humanitarna pomoć da bi se onda prebacila preko kopnene granice u Gazu.”
(Al Jazeera)
Američke vlasti kažu da je pristanište namijenjeno za dopunu, a ne zamjenu, isporuku pomoći preko kopna i pozvale su na otvaranje kopnenih ruta.
“Mi smo u situaciji kada je sve što ide u Gazu fantastično i želimo više od toga”, rekao je Schiffling. “(Dostava pomorske pomoći) može biti dodatak, ali ne može zamijeniti pristup putevima.”
Američki predsjednik Joe Biden rekao je u svom obraćanju o stanju u Uniji u martu da će pristanište “primiti velike pošiljke hrane, vode, lijekova i privremenog skloništa”, što je potez koji se uglavnom smatra pokušajem smirivanja baze svoje Demokratske stranke dok se on kandiduje za reizbor u novembru.
Pristanište “izgleda prilično spektakularno i pokazuje šta američka vojska može učiniti a da to nije vojna intervencija”, rekao je Schiffling.
“(Mo)mo razumjeti zašto je bilo sjajno da predsjednik Biden to objavi u svom obraćanju o stanju u Uniji.”
Washington je pružio milijarde dolara pomoći, kao i oružje koje je Izrael koristio u Gazi od 7. oktobra.
Političko Nezavisni Informativni Portal Times.ba Brčko distrikt Bosne i Hercegovine, osnovan je dana 25.05.2020. godine…
Prijavi se za besplatan Bilten
Unosom vaše e-mail adrese i klikom na dugme "PRETPLATI SE" automatski se registrujete se na besplatnu pretplatu našeg sedmičnog Biltena sa dnevnim vijestima koje vam besplatno dostavljamo na vašu elektronsku poštu sa kojom se registrujete i besplatno pretplatite na ovu uslugu.